Lehtikirjoitukseni maaliskuu 2026: Maaseudulle lisää linja-autovuoroja.19.03.2026
”Lasten- ja aikuisten harrastukset sekä ajanviete Mikkelin kaupungin keskusta-alueella, painottuu arkisin kello 16 – 21 väliseen aikaan. Tällä hetkellä keskustasta maaseudun suuntaan Anttola, Suomenniemi, Otava, Harjunmaa, Haukivuori ja Rahula lähtee viimeinen linja-autovuoro arkena kello 19 aikaan, osa jo huomattavasti aikaisemmin. Kaikilla perheillä ei ole mahdollista järjestää omaa ilta-aikaista kuljetusta, eikä esimerkiksi talvella mopolla pitkien matkojen ajaminen pimeässä ja huonojen säiden aikaa ole turvallista. Kaupungin keskustasta lähtevä lisävuoro arkisin klo 20 jälkeen parantaisi tilannetta ja helpottaisi myös paluukyytiläisiä taajaman ulkopuolelta keskustan suuntaan. Mikkelin talous on erilaisten toimenpiteiden jälkeen taseen osalta kunnossa ja käyttötalous ylijäämäinen. Taloudellista liikkumavaraa tulisi hyödyntää maaseudun asumisviihtyvyyteen, joka tukee myös maaseudun työmatka- ja matkailutoimintaa. Asiasta on jätetty kaupunginvaltuustoaloite maaliskuussa, jonka on allekirjoittanut yli kaksikymmentä valtuutettua. Toivottavaa olisi, että virkavalmistelussa aloitteeseen suhtauduttaisiin myönteisesti. Jarno Strengell Kaupunginvaltuutettu sdp Kaupunginhallituksen jäsen Mikkeli” #maaseutu #linja-auto #harrastus #sdp #mikkeli
|


